Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

A CBD olaj segít a stressz leküzdésében és a meditációban

2019. 06. 28. 00:00:00
A CBD olaj segít a stressz leküzdésében és a meditációban

nn

Miért érdemes CBD termékeket használnunk, ha rengeteg stressz ér minket?

Úgy tűnik, hogy bárhova is fordulunk, a stressz soha sincs messze tőlünk. Legyen ez a munka, a család, akár a pénzügyi vagy érzelmi kötelezettségvállalások sokasága, mindig ott van és ezért folyamatosan foglalkoznunk kell vele, hogy ne okozzon tartós egyensúlyzavart és betegségeket.  

A jó hír az, hogy nem kell minden stresszre rástresszelnünk! Ehelyett számos módszer segíthet a stressz enyhítésében, az elme tisztításában és az egyensúly helyreállításában.

A modern kori stressz megértése

Az őskor embereinek mindennapjaiban a stresszválasz a túlélésért folytatott harc egyik alapvető eszköze volt. Míg számos ragadozó tekintette fő táplálékának az embert, az agy megtanulta a stressz kezelését. Sőt, bár elménk logikai része azt mondja nekünk, hogy egy határidős munka sokkal kevésbé ijesztő, mint amit egy kardfogú tigris jelentett, az agyunk valójában nem tudja megkülönböztetni a kettőt egymástól.

Nem úgy kell a stresszre gondolni, mint amit ki kell küszöbölni, zárni életünkből. Rövid távon stresszre adott válaszunk segít a fókuszban, energiát ad, és éberebbé tesz bennünket - tigris vagy sem, ezek mind hasznos készségek. A vizsgálatokból azonban kiderül, hogy a krónikus stressz jelentős hatást gyakorol mentális és fizikai egészségünkre. Itt válik döntővé a stresszválaszunk kezelése. A hosszú távú, tartós stressz hatásának csökkentése és a hatások mérséklése érdekében meg kell találnunk azt a módot, ami megtanítja agyunk stresszválaszát arra, hogy nem minden munka, család, vagy szociális kérdés ugyanolyan szintű reagálást igényel.

A meditáció használata a stresszválaszok kondicionálásának eszközeként

A buddhizmus az ie. 5. században terjedt el, azóta a világ minden tájáról származó kultúrák a meditációt a gondolatok átszervezésének módjaként használják. Vannak, akik azt feltételezik, hogy a meditáció segít önmagunk megértésében s ezáltal más emberré válásban, de a valóságban ez az a szemléletmód, amely hasonlít a sportoláshoz, ami a testet edzi meg. Ahelyett azonban, hogy izmokat építenénk, hogy nagyobb erőt kapjunk, előkészítjük az elmét, hogy jobban tisztában legyünk gondolatainkkal, és egészségesebb, kevésbé stresszes perspektívákat hozzunk létre.

A meditáció fogalma egy szóban foglalható össze - tudatosság. A tudatosságot úgy határozzuk meg, hogy „a lelkiállapot, amelyet a jelen pillanatra összpontosítunk, miközben nyugodtan elismerjük és elfogadjuk az érzéseinket, gondolatainkat és a test más érzéseit”.

A definícióban egyszerűen láthatjuk, hogy a tapasztalás módja pontosan az ellenkezője annak, ahogy az agyunk természetesen reagál a stresszre. A tudatosítás hihetetlenül hatékony eszköze a stressz-válaszok kezelésében és a stresszes helyzetek kezelésében. A meditációban az a fantasztikus, hogy bárki, bárhol, bármikor megteheti. Ez nem jelenti azt, hogy ha kényelmesen érzed magad, azonnal elkezdesz meditálni.

A meditáció számos formája létezik, de elsődleges fókuszuk ugyanaz marad. Általában egy dologra összpontosítva (jellemzően légzés, mantra vagy gyertya lángja) megtanulhatjuk, hogy irányítsuk a figyelmet, gondolatainkat egyetlen irányba, miközben felismerjük azokat az érzéseket, amelyek félelmet vagy kényelmetlenséget okozhatnak nekünk. Elfogadva, hogy ezek a gondolatok léteznek (és léteznek, nem számít, hogy kik vagyunk), kiképezhetjük (kondícionálhatjuk) az agyunkat, hogy kevésbé reagáljunk rájuk.

Nem csak a buddhisták és a spiritualisták hisznek a meditáció erejében. A Coventry Egyetem Elma , hit és viselkedés laborja által végzett tanulmányban a csapat 18 különböző kísérletet elemzett az emberi testre gyakorolt ​​különböző meditációs gyakorlatok hatásáról. Bár különböző a mediációs módszerek voltak összahasonlítva a kísérlet során és a betegek körét is hihetetlenül sokszínűvé tették, a kutatók egy  jellemző mintát találtak.

A gyulladáshoz kapcsolódó gének hatása csökkent azokban az emberekben, akik valamilyen formában beavatkoztak az elme-test kapcsolatba és meditáltak. A szóban forgó gén, az NF-κB, részt vesz az immunrendszer fertőzésre adott válaszának szabályozásában és a gyulladásos citokinek termelésének ösztönzésében. 

CBD olaj és a meditáció: a kettő szinergikus kapcsolatban áll


A stressz kezelése során soha nem létezik csak egyetlen megoldás. Ehelyett általában a gyakorlatok kombinációja a legcélravezetőbb. Még a meditáció is, amelyet tudományosan és anekdotálisan támogatunk, a gyakorlat és az idő míg hatékonnyá válik.  Nem is beszélve arról a tényről, hogy bizonyos feszültségek annyira erősek lehetnek, hogy a nyugodt gondolkodás, hogy az elméd kitisztuljon és megnyugodjon, pillanatnyilag lehetetlennek tűnik. Ezekben a forgatókönyvekben a CBD bevonása rendkívül hasznos lehet.

A CBD stresszre gyakorolt ​​hatása jól ismert, és a kannabinoid sokoldalúsága kedvező hatást gyakorol az állati és emberi kísérletek traumatikus emlékeire. Az endokannabinoid rendszerrel és más molekuláris útvonalakkal való kölcsönhatása révén a CBD olaj képes lesz arra, hogy a stresszválasz szélére tolja azt a pontot, ahol már kényelmesen gyakorolhatjuk a meditációt. A CBD és a meditáció önállóan  is hatékony módszerek, de együttesen sokkal erősebb megoldást jelenthetnek a stressz kezelésére és az egészséges, jobban megélt, boldogabb életre. 

Javasolt CBD tartalmú szerek: Meladol alvássegítő, CDB tartalmú vitamin készítmények, 2,5 és 4%-os CBD olajok, 

Tartalomhoz tartozó címkék: Kimerültség Stressz